Informatie gezocht

Zoektocht naar vervaardiger..

Gepost door FanThomas 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Zoektocht naar vervaardiger..

    18 november 2021 17:47
    Beste forumleden,

    Hierbij het vriendelijke verzoek aan jullie om eens naar het volgende werk te kijken. Het betreft een olieverfschilderij op canvas met de afmetingen 48cm x 66 cm.
    Bij dit bericht stuur ik drie foto's van de voorzijde, van de achterzijde en van de signatuur. Alle informatie is welkom. Enig idee wie de vervaardiger is en hoe oud dit werk ongeveer zal zijn?

    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Groet, Thomas
  • Re: Zoektocht naar vervaardiger..

    19 november 2021 08:10
    Top Thomas de mooie manier van presenteren..
    De naam kom ik op E.Bossing
    Helaas kan ik ook deze niet vinden ,maar zal weer blijven zoeken.
  • Re: Zoektocht naar vervaardiger..

    19 november 2021 19:14
    Dank je Mark! Leuk, hoop dat je misschien iets kunt vinden;-). Denk ook iets van Bossing of Dossing te zien. Kom er niet verder mee.
    Groet, Thomas
  • Re: Zoektocht naar vervaardiger..

    20 november 2021 12:04
    De naam, en vooral de initiaal E is niet in een Nederlands lettertype, waarschijnlijk Duits. Daar komen voornamen met een E ook veel vaker voor. Ik lees ook Bossing, een familienaam die wel in Duitsland maar niet hier voorkomt. Het heuvelachtige landschap met de watermolen en de rotsen idem.

    Ik vind vooral het watertje wel héél erg provinciaal geschilderd en denk niet dat de waarde van het werk boven de twee cijfers komt.
  • Re: Zoektocht naar vervaardiger..

    20 november 2021 15:58
    Hoi Uverb,

    Dank je voor je bericht! Ben blij dat er over dit schilderij meer duidelijkheid is! Zal ongetwijfeld uit Duitsland komen idd en voor wat betreft de waarde niet heel bijzonder zijn.
    Groet, Thomas

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.