Informatie gezocht

weggewerkt signatuur/ opnieuw gesigneerd?

Gepost door FanThomas 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • weggewerkt signatuur/ opnieuw gesigneerd?

    04 januari 2022 14:14
    Beste leden,

    Vraag en verzoek aan de kenners..
    Bij een nadere inspectie van dit schilderij (formaat ong.67cm/ 87cm) viel me op dat er een signatuur weggewerkt lijkt te zijn (op foto 3 rechts van de signatuur te zien) en dat deze opnieuw gesigneerd lijkt te zijn. Is er iemand die de stijl herkent? of meer informatie kan en wil geven over wellicht de leeftijd/ouderdom van dit werk? Verneem graag uw zienswijze. Alle informatie is welkom!

    Bij voorbaat dank.
    Thomas
  • Re: weggewerkt signatuur/ opnieuw gesigneerd?

    05 januari 2022 14:59
    Is weinig over te zeggen, denk ik. Ja, er is nogal slordig over dat groen geverfd. En die nieuwe signatuur is gezet toen de verf van het schilderij al hard was. En in een quasi-artistiek handschrift dat niet van routine getuigt. Er zijn veel schilderende Couwenbergs geweest. Tik hier [rkd.nl] bij naam/nationaliteit maar eens ' couwenberg' in en klik.

    De stijl doet aan de familie Knikker / Endlich denken, maar tientallen schilders hebben zo gewerkt:
    [www.marktplaats.nl]|view:gallery-view



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2022 20:28 door uverb.
  • Re: weggewerkt signatuur/ opnieuw gesigneerd?

    05 januari 2022 20:17
    Hoi uverb,

    Hartelijk dank voor het delen van uw kennis en ervaring! Hier kan ik zeker verder mee. Zal middels de door u gegeven snelkoppelingen eens verder zoeken om te bezien of ik iets meer informatie kan vinden. Super!

    Groet, Thomas

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.