Informatie gezocht

Schilderij Brabant

Gepost door ThijsVer 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij Brabant

    12 september 2022 18:59
    Olieverfschilderij 105x90
    Handtekening Brabant
    Molen, paard en kar, hoeve

    Iemand die deze schilder kent?
    Of enige informatie is welkom
    Alvast bedankt
    Mvg Thijs



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2022 10:29 door ThijsVer.
  • Re: Schilderij Brabant

    13 september 2022 06:43
    Sorry, vraag ik iets verkeerd dan ?

    Ik heb dit schilderij als cadeau gekregen,
    Maar weet er helemaal niets van, het ziet
    er zeer oud uit maar de handtekening Brabant vind ik nergens terug op het internet
    Na veel zoeken kom ik hier op een informatieve site terecht waar ik graag wat hulp krijg
  • Re: Schilderij Brabant

    13 september 2022 10:25
    De verwijzing naar de regels (bovenaan elke discussielijst) betreft onderstaande:

    Quote
    admin
    Plaats bij uw vraag waar mogelijk 3 foto's:

    - de voorkant van het kunstwerk, het hele object
    - de achterkant van het kunstwerk
    - de signatuur

    Het wordt op prijs gesteld dat dit vraag-en-antwoord spel ook op het forum plaatsvindt. Met de reacties op uw vraag kan wellicht een ander weer geholpen zijn.
  • Re: Schilderij Brabant

    13 september 2022 14:47
    Er zijn geen 20ste eeuwse Nederlandse schilders bekend van die naam, die in Nederland sowieso zeldzaam is, maar in Belgie veel voorkomt. Misschien zou het "Jef" Jan Joseph v. BRABANT (1871-1941) kunnen zijn. In elk geval komt dit type molen in Nederland niet voor.

    Alleen de naam "Brabant" zonder voorletter kan ook op het adellijke Belgische hertogengeslacht duiden. Kortom: je kunt het beter in Belgie proberen. Stuur gewoon een foto naar een paar Belgische veilinghuizen, bijvoorbeeld:
    [www.bernaerts.eu]
    [amberes.be]

    Dit zijn ze allemaal: [www.auctions-in-belgium.be]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.