Informatie gezocht

Schepen op zee (of op het IJ?)

Gepost door uverb 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schepen op zee (of op het IJ?)

    30 oktober 2022 14:38
    Dag mensen, ik kocht een tijdje terug in Frankrijk vijf werken op papier, o.a. deze mooie aquarel, ter grootte van een flinke ansichtkaart. Hij leek me Nederlands, ook door die Hollandse kerk op de achtergrond. Had er nog niet echt goed naar gekeken maar nu ontdek ik dat er linksboven iets staat. Rare plek voor een signatuur, dus kan ook de plaats of de verzamelaar zijn, denk ik. Wie oh wie?
  • Re: Schepen op zee (of op het IJ?)

    30 oktober 2022 18:19
    Dat is een mooie vondst, want links bovenin signeren ken ik maar van één tekenaar uit die tijd en dat is Wigerus Vitringa. En ziedaar: er staat W.Vitringa 1703. Een goudeerlijk, museaal ding zo te zien. Het Rijksmuseum heeft er ook een paar, maar deze is mooier. Het moet wel even naar de papierrestaurateur wegens de hoekjes, denk ik?

    [www.google.com]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.