Informatie gezocht

Wie herkent de naam van de schilder?

Gepost door tonv 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie herkent de naam van de schilder?

    01 december 2022 15:30
    Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar? Alvast bedankt.
  • Re: Wie herkent de naam van de schilder?

    01 december 2022 16:26
    Ik lees "Theodoor Hofs 28". Dat zou misschien Gerardus Theodorus Hofs (1874 Wisch- 1952 Blaricum) kunnen zijn. De RKD meldt dat hij Gerard Hofs heette, maar dat zegt niet alles.

    Hofs, Gerhardus Theodorus (Gerard) werd op 1 juli 1874 geboren te Wisch. Aanvankelijk was hij opgeleid voor onderwijzer en als zodanig in functie tot 1900. Daarna tussen 1901 en 1904 was hij leerling van de Rijksakademie te Amsterdam en kreeg etslessen van P. Dupont. Hij werkte tussen 1900-1906 op het atelier van D.H. van der Poll. Hij woonde en werkte in Amsterdam, Blaricum tot 1931, Amsterdam tot 1933, Velsen tot 1937, Bussum 1937, Huizen (N.H.) tot 1938, daarna in Blaricum. Schilderde, tekende en etste stillevens, landschappen portretten, naaktstudies, pastels.Hij was lid van 'Arti et Amicitiae' te Amsterdam. Gaf les aan J.L. van Noord. Hij overleed te Blaricum op 16 september 1952.


    Als je denkt dat het klopt, hoor ik het graag.
  • Re: Wie herkent de naam van de schilder?

    02 december 2022 13:59
    Dank voor uw reactie. Er is niet veel over Hofs te vinden op het internet. De enige signatuur die ik kon vinden lijkt er niet op, dus ik heb grote twijfel. Toch dank dat u de moeite heeft genomen te reageren.
  • Re: Wie herkent de naam van de schilder?

    02 december 2022 14:34
    De G.Hofs op het web die het "José de la Hamay de Institut Frères Alexis Grimberghen près Bruxelles" maakte was een franstalige Belg die in de stijl van Degouve de Nuncque pastelleerde. Die galerie maakt daar een Hollander van om maar wat jaartallen te hebben. Maar kloppen doet het niet.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.