Informatie gezocht

Facsimilis

Gepost door Shaden13 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

• Facsimilis

12 maart 2023 14:08
    Goeiedag,mijn vraag is deze; ik ben tegen een meerdelige prent aangelopen,waarvan ik de waarde niet kan inschatten. Ik ga in eerste instantie uit van een replica. Replica’s van dit desbetreffende stuk, zijn uitgegeven in resp. ‘1993’ en ‘1908’Het heeft nog een originele sticker van de kunsthandel/ lijstenmaker op de lijst. Deze was operationeel tussen 1920 en 1970. Het is dus waarschijnlijk veilig te stellen dat deze (mits)replica van 1908 is,aangezien het bedrijf in 1970 ophield te bestaan waardoor een replica uit 1993 dus uitgesloten lijkt.Mijn vraag is dan ook;vertegenwoordigd een replica ,van die periode enigszins waarde, gegeven door de tijd? Gaat over een prent(en) uit de periode jaren 1600.

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2023 07:13 door Shaden13.
  • Re: Facsimilis?

13 maart 2023 07:03
    Foto’s

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2023 07:12 door Shaden13.
  • Re: Facsimilis

15 maart 2023 17:26
    Misschien dat u hier verder mee komt?

Vervaardiger: prentmaker: Jan Saenredam (toegeschreven aan)prentmaker: Johannes Rem (toegeschreven aan)uitgever: Willem Janszoon Blaeu (vermeld op object)schrijver: Petrus Scriverius (vermeld op object)verlener van privilege: Staten-Generaal der Verenigde Nederlanden (vermeld op object)
    Plaats vervaardiging: Amsterdam
    Datering: 1606
    Fysieke kenmerken: gravure

15 maart 2023 18:53
    Beste HelenLam, bedankt voor deze reactie. Ik heb idd achterhaald,dat graveur/kunsthistoricus J.Pihilip van der Kellen deze facsimile vervaardigde in dat betreffende jaar. Waar ik nog niet achter kom,is of dit ook waarde vertegenwoordigt die interessant genoeg is om het te laten onderzoeken ,want om zeg s 250/300 euro te betalen voor een repro van een paar tientjes , nou nee. Dan maak ik de lijst zelf wel open om verder te onderzoeken,tot nu houden al de oude veroeste spijkertjes me nog tegen,samen met het feit dat ik niet weet ofdat het wat waard is. Er zijn wel Facsimilis bekend,die voor ettelijke duizenden van eigenaar zijn veranderd,maar dat komt niet zo heel vaak voor. Vooral ook boeken,bijbels etc. Maar ik denk er dus niet eens een milliseconde aan dat het zelfs echt zou zijn,dan praten we weer over een heel ander platform. Het blijft wel een beetje spannend zo ,dat maakt t weer leuk dat weer wel , Gr. Shaden . IEMAND?

17 maart 2023 06:42
    Nee hoor ,prima toch evengoed bedankt. En ik neem het adres ter harte,Mvg.