Informatie gezocht

Gerard Nyland (1931-....) of Nijland

Gepost door annus_sanctus 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Gerard Nyland (1931-....) of Nijland

    29 april 2023 22:17
    Dit is een schilderij van Gerard Nyland. Geboren 1931 als ik het juist heb. Gekocht op een veiling.
    Zou meer te weten willen komen over deze schilder, en of er meer van dit soort werk van hem is (dus specifiek Parijs/Frankrijk)



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2023 22:18 door annus_sanctus.
  • Re: Gerard Nyland (1931-....) of Nijland

    30 april 2023 00:40
    Gerrit Nijland ( Rotterdam 12 maart 1931) Nederlandse kunstschilder heeft lessen gehad van Simon Kramer,een impressionist uit Laren. Zijn opleiding is even boeiend als vreemd . Na jaren in Parijs te hebben gewoond is hij vertrokken naar Amerika . Na diverse tentoonstellingen in New York waar zijn werken werden aangekocht door musea ed zwierf hij verder naar Australiƫ en new Caledoniƫ in 1975 keerde hij terug naar Nederland.
    Hij schildert voornamelijk impressionistisch met een bijzondere aandacht voor detail .
  • Re: Gerard Nyland (1931-....) of Nijland

    08 mei 2023 20:07
    dank je, dat had ik zelf ook uitgevonden, maar... ik ben nog steeds geen vergelijkbare kunst tegengekomen uit zijn tijd in Frankrijk...
  • Re: Gerard Nyland (1931-....) of Nijland

    12 juli 2023 14:06
    annus_sanctus Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > dank je, dat had ik zelf ook uitgevonden, maar...
    > ik ben nog steeds geen vergelijkbare kunst tegenge
    > komen uit zijn tijd in Frankrijk...
  • Re: Gerard Nyland (1931-....) of Nijland

    12 juli 2023 14:08
    Hallo ik beschik over zeer mooi ingelijst stuk van hem : Place du tertre - paris en wil eventueel verkopen. Hoor wel. groet roy dreves roydreves1946@gmail.com tel.no 06-36161056

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.