Informatie gezocht

Kunstenaar gezocht - Houtsnede/Lino Paard Huzaar Zwaard

Gepost door SpeurderRB13 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Kunstenaar gezocht - Houtsnede/Lino Paard Huzaar Zwaard

    07 mei 2023 17:18
    Wie is de kunstenaar behorende bij deze fantastische houtsnede/lino? Afm.: 24 x 28 cm.
    In de handtekening lees ik "Amb" (?) maar dat levert (nog) niets op via een zoektocht op Google.
    Een vriend van mij wees me erop dat dit mogelijk het paard van een huzaar zou kunnen zijn. Er is in ieder geval duidelijk een zwaard zichtbaar. Uiterlijk Eerste Wereldoorlog zou je zeggen.
    Overige info: het is zeer, zeer dun papier (vloeipapier).
    Interessant: in de inlijsting vond ik een opgerold stukje uit een tijdschrift, met daarop een hele oude advertentie van Burroughs schrijvende optelmachine, die zijn tussen 1895 en 1926 geproduceerd.
    Wie kan mij helpen? Dat wordt zeer gewaardeerd! Dank alvast!
  • Re: Kunstenaar gezocht - Houtsnede/Lino Paard Huzaar Zwaard

    07 mei 2023 20:20
    mogelijk Aarts J.J 1871-1934
  • Re: Kunstenaar gezocht - Houtsnede/Lino Paard Huzaar Zwaard

    07 mei 2023 20:55
    Gevonden!! [www.alamy.com]
    Wat ontzettend fijn! Ik ben erg blij dat ik nu weet van wie dit is, maar óók omdat ik deze kunstenaar nog niet kende... wat een fantastische dingen heeft hij gemaakt. Dubbel winst dus. Ontzéttend bedankt! Ik ben 'over the moon'.
  • Re: Kunstenaar gezocht - Houtsnede/Lino Paard Huzaar Zwaard

    07 mei 2023 21:06
    [www.rijksmuseum.nl]
    Het rijksmuseum heeft er ook één in zijn collectie. Vreemd genoeg in spiegelbeeld op de website...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.