Informatie gezocht

Wie weet er meer over?

Gepost door teuntje93 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie weet er meer over?

    01 juli 2023 17:03
    Dit schilderij gekocht in de kringloop. Wie weet er meer over? Wie weet de waarde? De schilder kan ik niet vinden op internet. Het is gesigneerd met R of A Abdurachman/Abdurachmah lijkt het. Achterop staat Bandoeng, dus het is een schilderij van Java - indonesie.
  • Re: Wie weet er meer over?

    02 juli 2023 11:26
    zie bv google..Art price enz
    Best een beetje bekent ...maar er zijn heel veel heimwee prentjes en schilderijen gemaakt.
    Immers eind 40 en begin 50 jaren gingen de hollanders weg uit Indonesia.
    Thuis zittend op de bank wou men graag dromen van vergane glorie of ???
    Wat was dan mooier om onder een landschap van weleer te zitten,nou dat hadden de
    zg Indo Kunstenaars snel in de gaten ,dus werd er massaal aan deze behoefte voldaan.
    Heel veel bergen en landschappen zowel aquarel als schilderijen,maar ook hele beroemde
    kunstenaars zijn onder leiding van Katamsi opgeleid en later beroemd geworden.
    Dit schilderij heeft een historische waarde,
  • Re: Wie weet er meer over?

    02 juli 2023 14:26
    het is het wat betere werk van hem en uit de hoeveelheid schilderijen met hetzelfde onderwerp van andere schilders springt deze er zeker uit.
    Echter, op veilingen, marktplaats en dergelijke moet je net een liefhebber treffen. De generatie die dit soort werk zoekt wordt langzamerhand kleiner, maar er is zeker nog een markt voor, tenminste, als je de bedoeling had om het te verkopen. Vendu Rotterdam en het Zeeuws veilinghuis zijn twee veilingen die veel werk uit Indonesie veilen. Maar als ik dit persoonlijk had, zou ik het eerst een mooi plaatsje geven thuis aan de muur.
  • Re: Wie weet er meer over?

    03 juli 2023 10:38
    mark plaat Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > zie bv google..Art price enz
    > Best een beetje bekent ...maar er zijn heel veel
    > heimwee prentjes en schilderijen gemaakt.
    > Immers eind 40 en begin 50 jaren gingen de holland
    > ers weg uit Indonesia.
    > Thuis zittend op de bank wou men graag dromen van
    > vergane glorie of ???
    > Wat was dan mooier om onder een landschap van wele
    > er te zitten,nou dat hadden de
    > zg Indo Kunstenaars snel in de gaten ,dus werd er
    > massaal aan deze behoefte voldaan.
    > Heel veel bergen en landschappen zowel aquarel als
    > schilderijen,maar ook hele beroemde
    > kunstenaars zijn onder leiding van Katamsi opgelei
    > d en later beroemd geworden.
    > Dit schilderij heeft een historische waarde,


    Heel erg bedankt voor je reactie!! Ik heb het geprobeerd met Google art price, maar het lukt mij niet om eruit te krijgen wat jij in je afbeeldingen laat zien. Kon je in Google art de foto van mijn schilderij ergens uploaden?
  • Re: Wie weet er meer over?

    03 juli 2023 10:40
    Bedankt voor je reactie!! Ik heb het veilinghuis aangeschreven. Toch nieuwsgierig. Hij staat erg mooi bij mij thuis dus denk dat ik hem inderdaad wil houden.
  • Re: Wie weet er meer over?

    04 juli 2023 08:08
    zie
    [www.mutualart.com]
    [duckduckgo.com]?

    t=ffab&q=Abdulrachman++Aman+A&iax=images&ia=images&iai=https%3A%2F%2Fmedia.mutualart.com%2FImages%2F2011_02%2F09%2F0022%2F1136512%2F129417536526300623_e66771d5-83b3-47ef-b883-f158e9ec464c_340128_338.Jpeg
    Vermoedelijk de Goenoeng Salak

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.