Informatie gezocht

Piet van der Hem

Gepost door gerspee 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Piet van der Hem

    02 juli 2023 10:50
    Wie kan meer vertellen over dit schilderij op paneel gesigneerd P. van der Hem ? Authentiek of niet en waarom dan ? Ben benieuwd mvg Ger
  • Re: Piet van der Hem

    15 september 2023 22:14
    [www.simonis-buunk.nl]

    Het zou kunnen... signatuur lijkt wel overeen te komen. Dat zegt helaas weinig! Om het zeker te weten moet u hiermee onder de arm naar een veilinghuis of expert. Die zal het met eigen ogen moeten en willen zien.
  • Re: Piet van der Hem

    16 september 2023 10:23
    Bedankt en ga ik deze winter doen . Eerst nog even in de zon
  • Re: Piet van der Hem

    17 september 2023 12:38
    Vals. Lijkt niet eens op V.d.Hem. De signatuur is in acryl op het olieverfschilderij gezet, zeker 20 jaar nadat het geschilderd is.
  • Re: Piet van der Hem

    17 september 2023 14:54
    Okay and evt vals of niet en lijkt er niet op nog even een vervolgvraag .

    Hoe zie je het verschil tussen de olieverf van het schilderij en de acryl van de signatuur? En hoe haal je die 20 jaar verschil er uit tussen het schilderij en de signatuur ?

    Altijd handig om te weten lijkt me . En de leeftijd van het schilderij nog een idee ?
  • Re: Piet van der Hem

    18 september 2023 15:33
    Korte update

    Zoals je op de foto's kunt zien is het schilderij gevernist en staat de naam onder het vernis . Dus of gedaan na het maken van het schilderij of 20 jaar later en daarna laag vernis erover ?
  • Re: Piet van der Hem

    04 oktober 2023 10:18
    Vind reacties leuk op mijn vragen maar een verduidelijking komt dan niet meer ? Lijkt me toch als je als expert een mening geeft dat evt vragen als vervolg op het antwoord daarna ook geen probleem zijn ? Nu ben ik weer net zo ver als in het begin .
  • Re: Piet van der Hem

    16 oktober 2023 23:16
    Ik kijk wat onregelmatig op deze site, maar ik heb wat twijfels bij de stelligheid van de reactie van Scholte... ik zie er wel wat in. U zult helaas echt op zoek moeten naar een expert, mogelijk zijn hiervoor kosten aan verbonden maar dan weet u het zeker. Lijkt mij de moeite waard, maar dat is aan u! Succes, en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd! ;)
  • Re: Piet van der Hem

    17 oktober 2023 08:33
    P van der Hem heeft heeft veel mooi werk gemaakt en vlot.
    maar let eens op de D
    Hoe moet je origineel werk van het echte onderscheiden...door een kenmerk.
    Van der Hem kon als geen ander het fysiek van mens en dier raak neerzetten
    Let eens op het oog van de stier
    Maar ik ben een liefhebber en geen expert.
  • Re: Piet van der Hem

    18 oktober 2023 10:16
    Bedankt voor jullie reacties en denk inderdaad dat een expert dit beter kan beoordelen en het vasthouden om ja of nee te kunnen zeggen . Dus nu op zoek naar de expert denk ik



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2023 10:16 door gerspee.
  • Re: Piet van der Hem

    19 oktober 2023 13:22
    Het is een Spaans toeristenschilderijtje, een jaren '60 souvenir, waar iemand vele jaren later zichtbaar de signatuur van weggepoetst en deze erop gezet heeft. Van der Hem was een geweldige schilder, maar met deze boomstam-stier was hij niet aangenomen op de kunstacademie! Expert gezocht? Dan stuur je toch een foto naar een veilinghuis? Elke veilingmeester wil graag een Van der Hem verkopen. Maar dan wel een echte.
  • Re: Piet van der Hem

    20 oktober 2023 11:48
    Alles kan maar waar zichtbaar weggepoetst ? En daarna overnieuw in vernis gezet het hele schilderij ? Heb even de naam en het hele schilderij in reverse opgeslagen om evt daarmee ook nog verschillen te zien . Dus waar zie je dat de signatuur is weggepoetst ?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.