Informatie gezocht

Landschap - jaren '90? Gezien in galerie... maar van wie?

Gepost door SpeurderRB13 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Landschap - jaren '90? Gezien in galerie... maar van wie?

    15 september 2023 21:23
    Ik heb een klein olieverfschilderij van een hele specifieke schilderstijl. Ik kan mij goed herinneren dat ik deze stijl jaren geleden (jaren 90?) ergens in een galerij heb gezien. Heel kenmerkend, aan de horizon o.a. het gebruik van kleine stipjes zalmroze en zacht paarsblauw. Helaas raken die kleuren op de foto een beetje verloren, maar ze zijn er. Het betreft een monogram waarin je de letters C, f, k en v zou kunnen lezen... of iets anders? Ik heb een foto van het monogram digitaal verbeterd en verscherpt.

    Wie herkent deze stijl en weet van wie dit schilderij is?
    Oneindige dank!

    P.s.: de verkoper noemde het 'van één van die Veluwe-schilders', maar daar kom ik tot nu toe ook niet verder mee...



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2023 21:25 door SpeurderRB13.
  • Re: Landschap - jaren '90? Gezien in galerie... maar van wie?

    15 september 2023 21:46
    Aanvullend nog een foto van de achterkant. Geschilderd op zéér dun doek, kwetsbaar. Geen canvas zou ik zeggen, mogelijk katoen o.i.d.?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.