Informatie gezocht

Wie herkent deze signatuur?

Gepost door FransSnijders 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie herkent deze signatuur?

    05 oktober 2023 14:55
    Schilderij van een gaslamp (ca. 1965 schat ik). Wie kan signatuur lezen?
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    08 oktober 2023 10:30
    Zelfde signatuur, zelfde voorstelling: [vendurotterdam.nl]

    Ik denk dat het een Maastrichts huisje is. In de Stokstraat. Misschien weet het Maastrichts Veilinghuis het. [www.veilingmaastricht.nl]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/10/2023 10:31 door Hart.
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    09 oktober 2023 17:23
    Dank voor deze reactie. Ik zie idd dezelfde gaslamp armatuur op oude foto binnenstad Maastricht. Begrijp overigens even niet de (na)schildering van dit werk van venduhuis. Waarom dezelfde signatuur? Gek hè? Maar goed, het blijft leuk om schilderijen te ontdekken.
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    16 oktober 2023 22:59
    Zekerheid is lastig maar uw schilderij lijkt mij een nageschilderde kopie van het werk in de link. Dat werk is meer gedetailleerd en van hogere kwaliteit. Het is meer kunstschilderachtig, meer artistiek. De signatuur op uw werk kan daar helaas mogelijk op zijn geplaatst met onzuivere bedoelingen.
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    17 oktober 2023 14:04
    Bedankt voor de reactie. Ik weet inmiddels dat de voorstelling enkele woningen in de Abtstraat in Maastricht betreft, wel Maastricht maar niet de Stokstraat zoals in eerdere reactie werd vermeld.
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    18 oktober 2023 17:08
    Het lijkt me een zogeheten 'reprise' door dezelfde schilder. Als een bepaalde voorstelling kennelijk gewild is, kan de schilder er natuurlijk meer van maken. Zoals gezegd: waarschijnlijk weten ze bij het Maastrichtse veilinghuis wel om wie het gaat.
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    19 oktober 2023 13:27
    Het schilderij heeft in R'dam maar 25 piek opgeleverd. Terwijl dat toch echt een knappe kunstenaar geweest moet zijn.
  • Re: Wie herkent deze signatuur?

    19 oktober 2023 21:55
    Bedankt voor de reactie. Ik heb een e-mail gezonden naar het veilinghuis.

    Het kan inderdaad een reprise zijn, hoewel er wat verschil in stijl is tussen de werken. Mogelijk een studie werk, zelfde (nog) onbekende signatuur.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.