Informatie gezocht

Van wie is deze handtekening?

Gepost door tonv 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Van wie is deze handtekening?

    29 januari 2024 19:09
    Mooi schilderij, vlot geschilderd, waarschijnlijk Limburg. Maar nu de signatuur nog. Wie heeft er suggesties?
  • Re: Van wie is deze handtekening?

    03 februari 2024 21:32
    Ik weet het niet 100% zeker, maar denk dat er Jamar staat en dat het van Armand Jamar is.
  • Re: Van wie is deze handtekening?

    03 februari 2024 22:04
    Dank voor uw reactie. Ik ga het onderzoeken!
  • Re: Van wie is deze handtekening?

    03 februari 2024 22:11
    Ik denk dat u niet gelijk heeft. De signaturen verschillen veel te veel.
  • Re: Van wie is deze handtekening?

    04 februari 2024 22:39
    Ik dacht aan Jamar zonder de signatuur gezien te hebben. Kunstenaars kunnen bovendien in verschillende perioden heel verschillend signeren, dus ik hou het nog steeds op Jamar. Maar er kan ook iets als 'Tissen 81' staan. Voor mij staat vast dat het een Belgische "Kempische" voorstelling is, dus een mailtje aan een veilinghuis in die buurt brengt misschien uitkomst.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2024 22:41 door Hart.
  • Re: Van wie is deze handtekening?

    05 februari 2024 12:26
    Dank voor uw reactie.
  • Olieverfschilderij op doek ouderwets interieur

    17 februari 2024 14:53
    Hallo

    Wie weet wie de kunstenaar is en andere gegevens over dit interessante schilderij. Waar zoo het kunnen zijn? Datering? Signatuur moeilijk leesbaar. Etc.
    Alvast bedankt



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2024 14:10 door Menton-1953.
  • Re: Van wie is deze handtekening?

    12 maart 2024 21:16
    Ik hoorde van iemand dat het de Limburgse schilder Jef Thewissen (1930-2001) zou zijn en dat de afbeelding Boerderij Bisschof is, gelegen tussen de bruggen in Meerssen- Rothem. Kan iemand dat bevestigen? Alvast bedankt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.