Informatie gezocht

Hoe oud is dit Schilderij?

Gepost door ShariHoopen 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Hoe oud is dit Schilderij?

    19 april 2024 17:25
    Hallo!
    Vandaag heb ik dit schilderij gekocht. Helaas kan ik geen naam vinden. Ga er vanuit dat het een amateur schilder is geweest. Ik ben alsnog erg nieuwsgierig naar meer achtergrondinformatie over dit schilderij. Ik ben dankbaar over elk klein beetje informatie!

    Bij voorbaat dank!
  • Re: Hoe oud is dit Schilderij?

    21 april 2024 09:59
    Zo te zien ljikt het me werk uit de vijftiger jaren. Als het doek op het spieraam geniet is is het jonger
  • Re: Hoe oud is dit Schilderij?

    21 april 2024 10:17
    Wat interessant!
    Het doek is met spijkertjes bevestigt.
    Heel erg bedankt voor uw antwoord
  • Re: Hoe oud is dit Schilderij?

    01 mei 2024 19:35
    Het is zeker weten van een amateurschilder. Leuk decoratief werkje. Heeft verder geen financiƫle waarde. Het ziet eruit alsof het schoongemaakt moet worden, maar dat kan ook het licht zijn. De vraag is of dat kostentechnisch gezien de kwaliteit van dit werk de moeite waard is. Mogelijk is het zelfs niet geschilderd maar gedrukt. Ik kan dat echter niet goed zien gezien de kwaliteit van de foto.
  • Re: Hoe oud is dit Schilderij?

    02 mei 2024 10:16
    De foto is van voldoende kwaliteit om te zien dat het niet gedrukt kan zijn. Het is een olieverflandschap, routineus geschilderd, waarschijnlijk in een sociale werkplaats ten tijde van grote armoede: de jaren '30. Zulke instanties leverden aan meubelzaken, bazaars, etc. Exact deze voorstelling is honderden malen geproduceerd en regelmatig op Marktplaats te zien. Maar wordt er nooit verkocht.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.