Informatie gezocht

Re: Herman Paradies

Gepost door Patricia Paradies 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Herman Paradies

    19 juni 2001 18:22
    Herman Paradies is a brother of my grandfather.My grandfathers name is Hendrik Wilhelm Paradies and was a painter aswell. You can find in the cityarchieves more drawings and information about the 2 brothers.
    For more info please mail directly.
    Kind regards
    Patricia Paradies
  • Re: Herman Paradies

    21 februari 2002 20:08
    Hello Patricia,
    I' ve got a painting of H.C.A. Paradies. It's a harbourview, beautifully painted. H.C.A. Paradies lived from 1883 till 1966.
    I bought this painting about two years ago at an auction in the Netherlands. (Arnhem).
    Greetings
    Guido
    My address: gjhengeveld@freeler.nl
  • Re: Herman Paradies

    29 april 2002 02:35
    I have a painting by Herman Paradies. It is oil on chipboard. It is a landscape of 3 windmills on a canal with a small boat in front and a farmhouse in the middle of the painting. I inheritated it from my uncle who bought it in Rotterdam.

    The first person to offer a million dollars for the painting gets it. I will pay postage.
  • Re: Herman Paradies

    08 mei 2002 12:45
    Beste Guido,

    Ik bezit ook aquarel van Herman Paradies. Ik heb het geërfd van mijn grootmoeder en ben er zeer aan gehecht. Het meet 62 x 42 cm en betreft een zicht op één van de kanalen met een boot, links en rechts huizen en op de achtergrond een drietal kerkspitsen. Ik kan je wel een foto sturen als je dat leuk vindt. Ik ben ook benieuwd naar een foto van het schilderij wat jij van hem hebt.

    M.vr.gr.
    Peter Stolk
  • Re: Herman Paradies

    08 mei 2002 12:45
    Beste Guido,

    Ik bezit ook aquarel van Herman Paradies. Ik heb het geërfd van mijn grootmoeder en ben er zeer aan gehecht. Het meet 62 x 42 cm en betreft een zicht op één van de kanalen met een boot, links en rechts huizen en op de achtergrond een drietal kerkspitsen. Ik kan je wel een foto sturen als je dat leuk vindt. Ik ben ook benieuwd naar een foto van het schilderij wat jij van hem hebt.

    M.vr.gr.
    Peter Stolk
  • Re: Herman Paradies

    16 juli 2002 22:24
    Mijn vader heeft ook een schilderij van Herm. CA Paradies, voorstellende een gezicht op de Maas in Rotterdam met op de voorgrond een sleperspaard, en op de achtergrond de Maasbrug en het Witte Huis.
  • Re: Herman Paradies

    05 augustus 2002 23:13
    Hi Peter and other fans,

    Herman Paradies made an oilpainting on request of my grandfather.
    View of the harbour "Het Hoofd" of Schiedam viewed from Schiemond, the size is about 100cm x 60cm.
    We are very impressed of this painting and kind of Art, who can send us digital pictures of Hermans work or knows a website adress for more information.
    For those who are interesting i have made a digital picture of my grandfathers painting. Just send me an email.

    Best Regards,

    Hans Stap
  • re:Herman Paradies

    Benjamin Paradies
    04 oktober 2002 12:58
    ik ben ook familie van Herman, mijn opa heeft nog 80 tekeningen van het oude Schiedam van hem, tof spul man
  • Re: Herman Paradies

    26 oktober 2002 21:56
    via een erfenis heb ik een olieverfschilderij gesigneerd herm c.a. paradies verkregen, een havengezicht uit (naar ik aan de hand van de schepen inschat) ongeveer 1930. Kan dat? Kunt U mij meer info geven over deze schilder? Ik vond het schilderij (bij een tante) altijd prachtig en heb het dus recent na haar overlijden gekregen
    jeen haalboom
  • Re: Herman Paradies

    26 oktober 2002 22:24
    geachte heer Hengeveld,
    ik heb sinds kort ook een Paradies, maar heb geen idee of het schilderij (een havengezicht) waard is om gerestaureed te worden en/of verzekerd. Heeft U enig idee waar ik meer over deze schilder kan lezen?
    vr groet
    Jeen RE Haalboom
  • Re: Herman Paradies

    29 oktober 2002 11:13
    Herman Cornelis Adolf Paradies werd geboren op 14 september 1883 of 1887 te Rotterdam. Hij overleed te Schiedam op 22 januari 1966. Zijn beroep was: schilder en tekenaar. Het materiaal dat hij gebruikte was olieverf en aquarel, zijn onderwerpen waren oude buurtjes en stads- en havengezichten. Zijn stijl was impressionistisch-realistisch.
    Vab 1883 tot 1940 werkte hij te Rotterdam, in Schiedam werkte hij van 1940 tot 1966. Hij was lid van en ingeschreven bij de Kunstenaars Vereniging S' 45 te Schiedam. Een stadsgezicht met de Sint Nicolaaskerk van Amsterdam (gemengde techniek) afmetingen 55 x 43 cm. werd in 1996 bij Christie's in Amsterdam geveild voor Hfl. 1800.- In 1992 was er een selectie van zijn werk te bewonderen bij Galerie Gabriels in Den Haag. Deze informatie heb ik verzameld in Pieter Scheen en Beeldend Benelux
  • Re: Herman Paradies

    09 maart 2003 16:01
    Ik heb ongeveer 98 tekeningen van hem liggen, en 20 schilderijen, te gekke schilder die Paradies.

    dirk
  • Re: Herman Paradies

    29 maart 2003 18:18
    Sinds kort ben ik in het bezit van een echte Herman Paradies. Het betreft een polderlandschap met enkele drinkende koeien aan een plas op een weide en tussen de bomen aan de horizon het vergezicht van een dorp. Wie kan mij iets meer over dit schilderij melden?
    B.v.d.
  • Re: Herman Paradies

    30 maart 2003 10:36
    Beste Paul,

    Laat ik er daar nu precies ook 10 van hebben. Zoals je ze beschrijft fantastisch en origineel Hollands. Te gekke schilder die Herman.

    dirk
  • Re: Herman Paradies

    22 november 2003 19:11
    Wie kan mij vertellen hoe ik aan afbeeldingen kom van de schilderijen van Herman Paradies over Rotterdam
  • re:Herman Paradies

    21 juli 2004 10:44
    Ook ik ben familie van Herman Paradies, via mijn oma's kant. Mijn ouders hebben ook een schilderij van hem. Ik heb een tijdje bij Sotheby's gewerkt als werkstudent en daar werden een aantal schilderijen geveild. De schattingswaarde toen was ongeveer 3000 euro voor een schilderij van 40 bij 30 cm. Ook werden er tekeningen geveild.

    Maurits Vroom
  • Re: Herman Paradies

    06 september 2004 22:33
    Hallo onbekende Daan,
    Om het schilderij te kopen (zo het al te koop is) heb ik niet genoeg gedl, maar een foto ervan zou ik heerlijk vinden.

    Ton Sapmer
    Zaan 34
    5751 XH Deurne
    a.spamer@hi.nl
  • Re: Herman Paradies

    22 november 2004 10:31
    Heel toevallig zag ik eens een afdruk op groot formaat (50x80 cm) van een aquarel door: Herm.C.A. Paradies waarop centraal de Delftse Poort aan een kanaal
    weergegeven was.

    Vragen:

    1. Wie kent dit werk? Is het ergens te bewonderen?
    2. Is er een boek verschenen over deze schilder

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.