Informatie gezocht

Abdullah

Gepost door jaap 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Abdullah

    26 september 2003 21:37
    Wie weet meer van de Indonesische schilder Abdullah (zo ondertekende hij zijn werk) en zijn werk? In de familie zijn enkele aquarellen van Indonesische landschappen van hem (erfstukken uit het voormalig Nederlandsch Indiƫ). Uiterst sfeervol, vakkundig gemaakt. Het moet een groot kunstenaar zijn geweest. Vermoedelijk is hij een jaar of tien geleden op hoge leeftijd omgekomen bij een geweldsdelict. Op een aantal hoofdzakelijk Indonesische sites komt inderdaad een schilder met de achternaam Abdullah voor (1911-1991 of 1993), maar ik beheers geen Maleis of daarmee verwante talen.
  • Re: Abdullah

    04 oktober 2003 16:17
    Hallo,
    Ik moet je mededelen dat ik Indonesisch heb gestudeerd en ook heb gehoord en zelfs werken heb mogen bewonderen in het museum van Ubud (Bali). Mocht je mijn hulp nodig hebben met vertalingen, dan kan ik je daar eventueel bij helpen! Tot horens Phil.
  • Re: Abdullah

    03 februari 2006 08:46
    ik heb een schildery van abdullah het is een kampung zou willen weten wat dat kan waard zijn
    het is getekend met zijn naam erg mooi ,het is van ongeveer 1935= 1940
    het had eerste prijs gehaald op the beurs in Bandung toen der tijd

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.