Informatie gezocht

schilder "jozef van lerius"

Gepost door erna andries 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schilder "jozef van lerius"

    15 oktober 2004 16:13
    Hallo,
    Ik had graag alle info gekregen over bovengenoemde schilder en dan voornamelijk over zijn schilderijen. Hij wedrd geboren in Boom (B) op 23/11/1823 en is gestorven in Mechelen (B) op 29/2/1876. Het is nl zo dat mijn ouders een schilderij van hem hebben met een jongenshoofdje genaamd "Lodewijk". Iemand enige info.
    Bedankt opvoorhand
  • Re: schilder "jozef van lerius"

    20 maart 2006 19:45
    hi

    heb zojuist een tekening (gemengde techniek, tekening en waterverf) gekocht van hem 25 x 30cm voorstellend een jong verliefd koppeltje dat elkaar omarmt. Ze zitten dromerig op een dierenhuid bij water met waterlelies.
    Ik vind op GOOGLE wat iedereen kan vinden en was verwonderd maar ook aangenaam verrast dat Van Lerius een leraar van Alma Tadema bleek te zijn. En voor deze laatste heb ik grote bewondring en ik ken ook veel werk van hem.

    Groeten

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.