Informatie gezocht

Isidore van Mens

Gepost door peter 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Isidore van Mens

    08 november 2005 11:45
    Hallo,


    wie heeft er werken of informatie over de schilder Isidore van Mens (1895-1985) ??

    Hij heeft veel gereist en woonde voornamelijk in Belgie. Veel Nederlandse / belgische/ Franse en orientalistische onderwerpen behoorde aan zijn oeuvre toe.


    Alvast mijn dank.
  • Re: Isidore van Mens

    16 december 2005 13:23




    ik heb er eentje.
    Gravure met als titel : poort van rabat.

    Weet er niets van.
    Meer info graag en waarde.

    Michel
  • Re: Isidore van Mens

    29 december 2005 00:42
    Een bekend kiekje van hem. Veel gewerkt in Marokko.
    In Nederland wordt bijna niet echt naar gravures gekeken. Valt me op dat met name in Belgie en Frankrijk deze gravures wel waarde hebben.
    Uiteraard is de staat en grootte van invloed op de prijs. Varieert van ca. 100 Euro tot zo'n 700,- Euro in Frankrijk / Belgie. Langszaam aan begint men in Nederland er ook wat in te zien.
  • Re: Isidore van Mens

    22 januari 2006 18:44
    gereisdpeter schreef:

    > Hallo,
    >
    >
    > wie heeft er werken of informatie over de schilder Isidore van
    > Mens (1895-1985) ??
    >
    > Hij heeft veel gereist en woonde voornamelijk in Belgie. Veel
    > Nederlandse / belgische/ Franse en orientalistische onderwerpen
    > behoorde aan zijn oeuvre toe.
    >
    >
    > Alvast mijn dank.
  • Re: Isidore van Mens

    30 januari 2006 12:44
    Bonjour,

    J'ai trouvé dans un grenier un dessin de l'artiste intitulé "Marabout souk el gezel" fait à Rabat de 1928. Le dessin est original et signé. Il est à vendre.
  • Re: Isidore van Mens

    05 februari 2006 11:45
    Een aantal jaren geleden kreeg ik een kleurets van Is. van Mens.
    De titel van het prachtige werkstuk is Soir à Karowan.

    Of dit de Isidore van Mens is weet ik niet. Graag zou ik via deze weg willen weten of iemand dit weet en natuurljk.....Is dit een kunstwerk van waarde?

    Het is een kleurenets nr 40.

    vr gr
    Hr Bosch
  • Re: Isidore van Mens

    21 februari 2006 00:37
    B.J.Bosch schreef:

    > Een aantal jaren geleden kreeg ik een kleurets van Is. van
    > Mens.
    > De titel van het prachtige werkstuk is Soir à Karowan.
    >
    > Of dit de Isidore van Mens is weet ik niet. Graag zou ik via
    > deze weg willen weten of iemand dit weet en natuurljk.....Is
    > dit een kunstwerk van waarde?
    >
    > Het is een kleurenets nr 40.
    >
    > vr gr
    > Hr Bosch

    Isidore van Mens, signeerde meestal zijn werk vaak met Is.van Mens. Dus dit klopt en het fraaie aan Isidore is dat hij veelal de plaatsnaam en jaartal erbij schreef (vermeld). Nummer 40 slaat op het feit dat hij meerdere afdruk exemplaren heeft gemaakt. Op zich is het mooiste om een zo'n laag mogelijk getal te hebben. Want hoe meer "druksels" des te mindere kwaliteit van het volgende exemplaar.

    De waarder............tja ligt o.a. geheel aan de staat van de ets, afbeelding etc.
  • Re: Isidore van Mens

    28 maart 2006 14:51
    Bonjour,
    mon pére est quelqu'un qui aime beaucoup Van mens.
    est ce que vous voulez le vendre?
    si oui quelle est le prix que vous demendez?
  • Isidore van Mens

    30 april 2007 00:06
    vanaf heden een hele mooie fraaie website van Isidore van Mens.

    www.isidorevanmens.com
  • Re: Isidore van Mens

    14 december 2008 13:49
    Ik ben in het bezit van een gesigneerde en van monogram voorziene ets van Isidore van Mens.
    Het betreft een voorstelling van de haven van Antwerpen met stoomboten. Onder het monogram staat het getal 52
  • Re: Isidore van Mens

    15 december 2008 17:35
    Is dit van Isidore van Mens ?

    Dat doet mij meer denken aan een ets van Rene Deconninck gedateerd 1952.

    Kun je een beter foto plaatsen oa van het handteken ?

    Groeten,

    Rolija
  • Re: Isidore van Mens

    15 december 2008 20:05
    Ik heb alleen mijn telefoon ter beschikking: de foto's zijndaarom niet erg duidelijk, maar tonen niettemin handtekening en monogram (boven Antwerpen).
  • Re: Isidore van Mens

    16 december 2008 18:26
    Dat is natuurlijk zeer onduidelijk, ik blijf twijfelen dat dit van Isidore Van Mens is......
  • Re: Isidore van Mens

    16 december 2008 20:49
    Inmiddels heb ik een paar betere foto's kunnen maken. Ik verwacht dat deze alle twijfel zullen kunnen wegnemen.

    groet,

    rvwaard
  • Re: Isidore van Mens

    18 december 2008 16:12
    Hallo,

    Hierbij een foto van een grote ets van Rene De Coninck van het jaar 1954. Van daar mijn vergissing. Deze ets is ook in mijn bezit.

    Groetjes,

    Rolija
  • Re: Isidore van Mens

    27 juli 2013 20:26
    hallo,
    Kan iemand mij informatie geven over dit schilderij van Isidore van Mens? Wat zou de opbrengst kunnen zijn bij een eventuele verkoop?
    Alvast bedankt voor een reactie!
  • Re: Isidore van Mens

    15 augustus 2013 23:05
    Een beetje vroeg en wat stijf werk. Al zijn oriëntaalse werken zijn goed geld waard. Die zijn ook veel mooier. Zijn Nederlandse onderwerpen brengen veel minder op. Laatst was er een vroeg schilderij bij van Spengen. Een markt gezicht met figuren (dit werk vond ik mooier) bracht € 350,- op. Kwam nog wel opgeld bij.
    Volgens mij is de staat van dit werk ook niet zo best ???
    Het werk is zeker een Amsterdams stadsgezicht. Veel geluk ermee.
  • Re: Isidore van Mens

    28 augustus 2013 23:30
    Een beetje verkeerd en niet compleet verhaal Jeroen. Het schilderij waar jij op doelde was bij Zadelhoff en die leek inderdaad op een "vals" (of verdacht) werk van isidore van mens. Het andere werk is een mooi vroeg werk op een markt en die bracht toch serieus geld op.
    De meestal mooie Nederlandse werken (precies op de schilders manier van die tijd) zijn relatief schaars en hierdoor onbekender maar kwalitatief zeker niet minder. Hij moest immers zijn vader die notaris was in Berlicum (Nbr.) overtuigen dat hij van een eventueel kunstenaars schap kon gaan leven.
    Het schilderij van Laurens is een fraai Amsterdams stadsgezicht van de zwarte Bijlsteeg (opm. 2de Helmerstraat was Isidore's woonadres).Deze beroemde straat is door andere bekende schilders vastgelegd zoals Martin Monnickendam en Anton Pieck. Overigens is de zwarte bijlsteeg vele jaren geleden afgebroken en vervangen voor nieuwe woningen/ appartementen.



    6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2013 00:03 door peter62.
  • Re: Isidore van Mens

    11 oktober 2013 23:45
    Bedankt voor de reacties en de foto. We hebben het schilderij reeds verkocht op de veiling aan een verzamelaar. Schilderij heeft erg lang op zolder gestaan. We hebben er een hele mooie prijs voor gekregen. Gelukkig is het schilderij in goede handen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.