Te koop gevraagd / aangeboden

H. Hendriks

Gepost door mswart 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • H. Hendriks

    21 december 2007 19:44
    My grand father received a painting in 1945 in exchange for CPA services. The painting was signed in the bottom left corner by H. Hendriks. Does any know any information about this painter?
  • Re: H. Hendriks

    20 april 2009 23:50
    Thanks for asking me about this. I will try to take a picture of it soon and post it. Thanks! Menno
  • Re: H. Hendriks

    22 november 2009 11:48
    de schilder H.Hendriks is mijn grootvader, hij heette eigenlijk Hendrik Henrichs, georen in Amsterdam in 1882 als een van een eeneiige tweeling, broer heette Jan Henrichs, beiden waren kunstschilder, Jan volgde de opleiding aan de academie voor beeldende kunst in Amsterdam, Hendrik volgde de avondopleiding aan de zelfde academie, omdat hij de beddenzaak van zijn vroeg overleden vader moest voortzetten. Hij heeft zijn hele leven gewerkt en gewoond in Amsterdam, ging regelmatig in Nederland op lokatie tekenen, maakte veel etsen, olieverfschilderijen. overleden in 1950 in Amsterdam. Ik heb hem nooit gekend, maar mijn vader, geboren 1922 heeft veel obver hem verteld. Er zijn in de familie veel werken van hem bewaard, hij had het niet erg op verkopen van schilderijen, behield liefst alles zelf.




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2009 11:54 door jeannette henrichs.
  • Re: H. Hendriks

    22 november 2009 11:52
    The painter is probably my grandfather Henrdik Henrichs, born 1882, death 1950, liverd in Amsterdam, he made etchings, oilpaintings and drawings, landscapes, portraits.
    Jeannette Henrichs
  • Re: H. Hendriks

    09 februari 2011 14:25
    ik ben ook een familielid en in de loop der jaren hebben wij een aantal werken van H en J Henrichs verworven.
    Bestaat er een oevre-catalogus (of iets wat er op lijkt) van hun werk ? Is er een museum met hun werk in de collectie ?
  • Re: H. Hendriks

    17 maart 2013 19:31
    Goedendag,
    Ik heb volgens mij een pentekening / ets van H.Hendriks in bezit. Het is een voorstelling van de Prins Hendrikkade in Amsterdam met op de achtergrond de Nicolaaskerk. Het stuk is zowel links als rechtsonder gesigneerd en is rechts gedateerd '09.
    Kan iemand mij iets vertellen over de herkomst van netwerk en de achtergrond van de schilder?
    Dank.
  • Re: H. Hendriks

    13 augustus 2023 16:10
    Wij hebben een pentekening van een landschap met struiken op de voorgrond en korenschoven in de verte. Met potlood gesigneerd r.o. Op de achterkant van de lijst een plakker van Kunsthandel Encadrementen Johannes Ras & Zonen, Platielstraat 17, Maastricht, telefoon 5619. Met potlood is in grote letters op het karton geschreven: 18 maart 1939. Tot begin 1981 was het werk bij een familielid in Maastricht. Sindsdien is het in ons bezit.

    Binnenkort ga ik ermee naar een taxateur.

    Hopelijk heeft u iets aan deze informatie.

    Vriendelijke groeten,

    A.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.