Te koop gevraagd / aangeboden

Tames Oud [1895-1953]

Gepost door louis oud 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Tames Oud [1895-1953]

    25 mei 2008 18:35
    Beste Annemarie,

    In 1981 was er een vrij grote Tames Oud[1895-1953] overzicht tentoonstelling in het Fries Museum in Leeuwarden, tergelegenheid van deze tentoonstelling is er een boekje genaamd "Tames Oud van Ameland" uitgebracht, soms is dat bij een antiquariaat nog te koop.
    Probeer antiquariaat "Atsee"in Dokkum.
    Verder kan je een afspraak maken met de curator moderne kunst
    van het Fries Museum, zij hebben een paar Tames Oud schilderijen
    en een collectie grafisch werk in het depot.
    Verder is er grafisch werk, hoofdzakelijk linosneden afdrukken, in
    het Stedelijk Museum depot, ongeveer 12 stuks.
    Het Teylers Museum in Haarlem heeft een ongeveer 12 linosneden afdrukken in het depot.
    Het Gemeente Museum in Den Haag, heeft een kleine collectie grafiek, ook in het depot.
    Verder heeft het Prentenkabinet van het Rijksmuseum in A'dam
    een kleine collectie grafiek.
    Totaal zijn er ongeveer 43 verschillende linosneden afdrukken bekend, deze werden in kleine oplagen van 12 tot 18 gedrukt.
    Totaal heb ik een stuk of 50 tekeningen [hoofdzakelijk lithografische krijt tekeningen] gefotograveerd.
    Ook heb ik zo'n stuk of 30 schilderijen gefotograveerd, deze zijn
    zeer verspreid.
    Ik ben al vele jaren bezig met het verzamelen van informatie over het werk en leven van mijn oud-oom Tames Oud, het meeste werk in museum depot's heb ik gefotograveerd.
    De bedoeling is dat daar iets mee gaat gebeuren???
    Door gelukkige omstandigheden, hebben wij ook via de kunsthandel veel werk van Tames Oud kunnen kopen.
    Wij hebben ongeveer 30 verschillende linosneden afdrukken,
    een stuk of 13 tekeningen, en twee schilderijen van Tames Oud.
    Als ik je verder kan helpen moet je het laten weten.

    Met vriendelijke groet, Louis Oud

  • Re: Tames Oud [1895-1953]

    15 april 2011 18:45
    In 1981 heb ik een schilderij van Tames Oud uitgeleend aan het fries museum. Het betreft een schilderij van de Scheveningse haven in de stijl die voor Tames zo stereotiep was. Ik heb dit schilderij nog steeds, het is een erfstuk van mijn grootmoeder. Tames Oud heeft een tijd, volgens mij tot zijn dood, bij mijn grootmoeder in Den Haag gewoond. Hij was bevriend met mijn vader Chris Zuiderwijk.
    Ook mijn broer heeft nog wat werk van Tames.
  • Re: Tames Oud [1895-1953]

    17 april 2011 09:02
    Hallo Wim,

    Mijn oud-oom was Tames Oud, ik zoek al jaren naar de nabestaanden van Euphemia Hendrika Brouwer (tante Mientje) en Arie Zuiderwijk.
    Ik woon in Amerika, maarben toevallig in Nederland op vakantie.
    Kan jij mij je telefoon # sturen?
    Of een e-mail? Ons mobile # 06 47025636.

    Met vriendelijke dank,Louis Oud
  • Re: Tames Oud [1895-1953]

    17 april 2011 11:35
    Hallo Louis,

    Ik stuur je vandaag nog een SMS met mijn telefoonnummer. En uiteraard zou het leuk zijn om met elkaar te pragten over mijn grootouders. Van je oud-oom weet ik echter maar weinig, want de goede man is meen ik in 1953 overleden, terwijl ik pas 2 jaar later ben geboren.
    Ik heb overigens een prachtig schilderij van Tames, de Scheveningse haven.
    Is toentertijd aan het Fries museum uitgeleend.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.