Te koop gevraagd / aangeboden

2 schilderijen

Gepost door Hoefje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • 2 schilderijen

    29 februari 2012 01:53
    Hallo,

    Wie kan mij meer vertellen over een aquarel gesigneerd door H.A.Dievenbach die ik in mijn bezit heb. Het is een stilleven in een origenele lijst met passepartout.
    Ook heb ik er een aquarel gesigneerd door W.A. Knip, dat is een aquarel is een stadgezicht.
    Wie kan mij er meer over vertellen.
    Evt digitale foto op aanvraag.

    alvast bedankt
    Hoefje
  • Re: 2 schilderijen

    29 februari 2012 07:43
    Niet met zekerheid te zeggen als we de werken niet in het echt kunnen zien maar u heeft waarschijnlijk een werk van Wilhelm Alexander Knip.
    Knip is geboren in Amsterdam op 21-01-1883 en is overleden in Blaricum op 28-10-1967. Hij heeft zijn opleiding gevolgd op de Kunstnijverheidsschool Quellinus in Amsterdam, op een particuliere Academie in Parijs en op School voor Kunstnijverheid in Haarlem. Hij was leerling van oa Chris Lebeau en Jan Visser.
    Hij is werkzaam geweest in Amsterdam, Bretagne, HaarlemLaren, Blaricum, Frankrijk, Italie en Spanje. Hij heeft gewerkt als schilder, tekenaar, aquarellist en pastellist en has vaak als onderwerp landschappen, marines, stadsgezichten, havengezichten, interieurs, bloemenstillevens, figuurvoorstellingen en dieren.




    Het andere werk is waarschijnlijk van Hendricus Anthonius Dievenbach.
    Dievenbach is geboren in Haarlem op 25-07-1872 en is overleden in Laren op 16-01-1946. Hij heeft zijn opleiding gevolgd op de Tekenschool voor Kunstambachten in Haarlem, Rijksnormaalschool voor Kunstnijverheid in Amsterdam en Rijksakademie van beeldende kunsten ook in Amsterdam. Hij is leerling geweest bij oa August Allebé en Nicolaas van der Waay.
    Hij is werkzaam geweest in Amsterdam, Noort-Brabant, Overijssel, Hilversum en Laren. Hij heeft gewerkt als schilder, tekenaar, aquarellist en etser en had vaak als onderwerp genrestukken, figuurvoorstellingen, interieur, landschappen en stillevens.
  • Re: 2 schilderijen

    29 februari 2012 12:18
    Hallo,

    Dank u wel voor de informatie.
    Waar kan ik de werken laten zien en taxeren?

    Alvast bedankt
    Hoefje
  • Re: 2 schilderijen

    02 maart 2012 14:18
    Of deze:

    Op vrijdag 9 maart 2012 organiseren Breda’s Museum en het Venduehuis der Notarissen uit Den Haag alweer voor het 9e jaar een taxatie- en innamemiddag voor kunst, antiek en juwelen van 12.00 tot 16.00 uur. De taxatie- en innamedag is gratis en vindt plaats in het museum aan de Parade in Breda.

    [www.breda-museum.org]
  • Re: 2 schilderijen

    11 maart 2012 15:07
    Is het mogelijk mij een foto te mailen van de aquarel van Knip?
    Heb serieuze belangstelling.

    Met vriendelijke groet,

    Wim Roborgh

    Email: wim.roborgh@planet.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.