Te koop gevraagd / aangeboden

Informatie over Huibert Schallenberg

Gepost door Jacolien Bakker 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie over Huibert Schallenberg

    30 augustus 2001 13:57
    Beste mensen,
    ik heb 2 schilderijtjes van H. Schallenberg kado gekregen van een oude verzamelaar van allerlei spulletjes, kan iemand mij iets vertellen over deze schilder???
  • Re; Huibert Schallenberg,voeg ik me bij

    nes
    30 augustus 2001 22:33
    ook ik heb een héél klein schilderijtje (7cmx9cm,lijstje,jammer,kapot)van een vaas bloemen,gesigneerd H.sch(o)(a)llenberg...dus ben benieuwd naar de reakties...??ik kocht 't ooit ("zo schattig")voor 5,- op een rommelmarkt.vr.gr.ew.
  • Re: Informatie over Huibert Schallenberg

    07 september 2001 16:02
    Beste Jacolien,

    Huibert Schallenberg leefde van 1883 tot 1981(?!). Hij werd geboren in Delft. Hij woonde tot 1909 in Delft en vervolgens in Den Haag. Hij trouwde in 1906 in Delft met E.M.A. van Vuuren (geb. 1886 te Suriname).
    Hij maakte klein tot middelgroot werk op doek of paneel. Vaak bloemen op naturalistische manier. Hij was leerling van H. Schaap en F. Helfferich.
    Als zijn werk opduikt is dat meestal in Den Haag of Rotterdam.
    Op een veiling levert een werkje zo'n fl. 350,= tot fl. 500,= op. Kopen bij een kunsthandel kost je al snel het 2 tot 3-voudige.

    Met vriendelijke groet,
    Ton Prast
  • Re: Informatie over Huibert Schallenberg

    08 oktober 2001 12:35
    Ik heb ook zo´n klein grappig schilderijtje van een boerderijtje (10x15), maar weet niet wanneer en waar Huibert Schallenberg het werkje maakte.
    In Pieter Scheen staan wat biografische gegevens ´83-81´, dus hij werd bijna 100 jaar en zal wel veel van die miniatuurtjes gemaakt hebben.
  • Re: Informatie over Huibert Schallenberg

    25 juni 2004 15:49
    Beste Jacolien Bakker,

    Het is een hele tijd geleden dat u informatie zocht op museumserver over Huibert Schallenberg.
    Mijn vraag is of u nog in het bezit ben van de schilderijen?
    Indien u ze zou willen verkopen dan ben ik daar wel in geïnteresseerd.
    Met vriendelijke groet,

    Nico van der Houwen


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.