Discussie

Vals aftreksel Adrien-Jean Le Mayeur de Merprès op catawiki

Gepost door formaties10 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Vals aftreksel Adrien-Jean Le Mayeur de Merprès op catawiki

    09 januari 2023 13:47
    Alweer een slecht aftreksel aangeboden door een zogezegde kunstmakelaar Art Dumay.
    Het betreft een schilderij(de originele is van Adrien-Jean Le Mayeur de Merprès) van Adolphe Keller.
    Zoals ik al eerder heb vermeld is de veilingmeester je raad het al Leo Setz.
    Erg als straks een koper er weer inloopt en zit met een hele slechte kopie.
    Ik blijf dit natuurlijk plaatsen op internet om mensen te behoeden voor oplichting.
    Ik zal beide fotos erbij doen en zie de verschillen.
  • Re: Vals aftreksel Adrien-Jean Le Mayeur de Merprès op catawiki

    22 januari 2023 16:25
    Het lijkt alsof je denkt dat Leo Setz de schuldige is, maar dat vraag ik me af. Ik heb al eens iets vergelijkbaars aangekaart en Leo heeft dat toen netjes opgelost. Het probleem zit denk ik dieper.

    Catawiki zou verkopers die falsificaties aanbiedt levenslang moeten schorsen, daarmee leggen ze de druk bij de verkoper. Maar ik kan me voorstellen dat noch Leo nog een ander op basis van een foto direct kan zien of een schilderij vals is…
  • Re: Vals aftreksel Adrien-Jean Le Mayeur de Merprès op catawiki

    26 januari 2023 13:30
    Ik heb het al meerdere keren aangekaart,maar catawiki doet er niets mee.Het is wel raar dat juist hij Setz de schilderijen goedkeurt waar daarna blijkt dat ze zo vals als een kraai zijn.
  • Re: Vals aftreksel Adrien-Jean Le Mayeur de Merprès op catawiki

    09 april 2023 19:04
    dit is niet het enige probleem. Onlangs deed ik melding van het dubbel plaatsen door diverse aanbieders op verschillende websites.
    Schilderijen werden aangeboden op zowel marktplaats, catawiki als kunstveling. Dat is natuurlijk onmogelijk, in geval van catawiki en kunstveiling moet je namelijk onkosten betalen bij verkoop. Het riekt een beetje naar oplichting, je kunt tenslotte nooit 3 x een item verkopen....
    In dit geval hebben catawiki en kunstveiling wel gereageerd (zonder dat ik de uitkomst weet, want ik koop beslist niet via deze twee).

    Maar er werd in ieder geval serieus gereageerd, telefonisch ging het beste bij catawiki ipv schriftelijk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.