Informatie gezocht

wie is deze schilder

Gepost door trucker2008 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Re: wie is deze schilder

    07 november 2009 14:17
    Ik heb ook een schilderij van deze schilder.
    Een mooi en licht landschap.

    groet Eb
  • Re: wie is deze schilder

    07 november 2009 15:22
    De schilder heette kennelijk J.Th.Unger en op marktplaats is al eens iets van het verkocht. Er wordt op het web wel meer naar deze schilder geïnformeerd, ook vanuit amerika en engeland, maar hij staat nergens te boek. Unger komt als achternaam in heel Europa voor, maar het schilderij is natuurlijk Nederlands.
  • Re: wie is deze schilder

    15 februari 2010 16:49
    Van een kleinzoon van de schilder kreeg ik de volgende informatie:

    "Zijn personalia luiden als volgt:
    Julius Theodor Unger, geb. Amsterdam 30 nov. 1890, overleden Amsterdam 20 mei 1968, gehuwd met Maria Susanna Margaretha Grotjahn (1893-1980) en zoon van Julius Theodor Unger en Louisa Maria Johanna Everhard.

    Mijn grootvader was aanvankelijk boekbinder (heeft als zodanig nog enige tijd gewerkt bij het Rijksmuseum-prentenkabinet), later werkzaam als electricien tot hij als gevolg van de crisis werkloos werd. Hij is zich toen gaan toeleggen op schilderen (voordien schilderde hij ook al, maar dan als amateur en had ook les gehad van een bekende schilder [die naam ken ik helaas niet]) en verkocht veel via een kunsthandel op de hoek van het Spui en NZ-Voorburgwal o.a. voor de Amerikaanse markt."

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.