Informatie gezocht

Handtekening L Marnette

Gepost door Moekie 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Handtekening L Marnette

    26 juli 2017 15:42
    Hoihoi,
    Dit schilderij is van L Marnette, zelf kan ik niets terug vinden van deze schilder, wel een Pieter Marnette architect. Misschien dat iemand mij verder kan helpen.
    Het is een mooi schilderij maar er zit wel veel vuil op waardoor de kleuren niet helemaal tot zijn recht komen. Het is geschilderd in olie (denk ik). Het formaat van het schilderij is 51 bij 31 cm, er zitten 2 lijsten omheen en dit formaat is dan 62 bij 43 cm. Aan de achterkant zit een sticker met kunsthandel H. de Jong-Bergers GROTE STAAT 65 (staat ipv straat?), en een rode stempel met: 50.
    Alvast bedankt, groetjes Moekie.
  • Re: Handtekening L Marnette

    26 juli 2017 16:19
    De Grote Staat is inderdaad de naam van een straat in Maastricht, waar heel lang de Kunstzalen Dejong-Bergers resideerden: [www.artindex.nl]

    Daar zit nu een lingeriezaak in. De galerie is kennelijk ter ziele, maar er bestaat wel een beheersmaatschappij onder die naam [drimble.nl]

    Zij exposeerden vrijwel alleen Limburgers, dus zal Marnette wellicht ook een streekgenoot geweest zijn. Er wonen nog steeds Marnettes in Maastricht, misschien dat die iets weten. De databases noemen hem of haar niet. Het is ook, als ik het zeggen mag, geen groot kunstwerk.
  • Re: Handtekening L Marnette

    26 juli 2017 21:20
    Dank u wel Sytze, wat weet u veel over "kunst"! Dan ga ik eens verder zoeken onder de naam Marnette omstreken Maastricht (woon zelf ook in Limburg), mocht ik iets te weten komen, plaats ik het op dit forum. Ik heb nog een aantal schilderijen op zolder staan waar ik tzt ook graag iets over wil weten, dus fijn dat er kenners op deze site zitten!!
    Vriendelijk bedankt en een fijne avond.
    Moekie

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.