Informatie gezocht

De Geer Boers. Wie weet er meer over

Gepost door belt0050 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

• De Geer Boers. Wie weet er meer over

05 november 2017 16:49
    Wie kan mij wat meer vertellen over A.J. de Geer Boers? En of deze echt is.?

Is schilderijtje op triplex
  • Re: De Geer Boers. Wie weet er meer over

02 februari 2018 00:28
    Dit is een schilderijtje van mijn grootvader: Anton Johan Lodewijk de Geer Boers. Zeker echt. Zijn schilderijen gaan echter normaal gesproken niet voor heel hoge bedragen van de hand. De eigenaar van de website: Indische verhalenverhalen.nl is Alfons van Duijvenbode, mijn neef en ook kleinkind van de Geer Boers. Hij is deze site gestart omdat hij in et bezit was van veel Indische verhalen van onze grootvader.
    Toevallig staat op dit moment een groter schilderij van hem te koop op Marktplaats, zie: [www.marktplaats.nl].
    De eigenaar van dit schilderij heeft veel van mijn grootvaders geschiedenis in de omschrijving gezet. Als u meer wilt weten hoor ik dat wel van u.

02 februari 2018 10:04
    Wow, een grootvader om trots op te zijn! Het is best tijd dat een bevlogen liefhebber of een promovendus een mooie geillustreerde monografie aan De Geer Boers wijdt. Museon en Niod hebben prachtig materiaal van hem en de interesse voor Indische geschiedenis groeit nog steeds. Veel bronnen uit de oorlogsperiode en van kort daarna zijn vol beladen dramatiek en daardoor bijna ontoegankelijk voor ons, maar bij De Geer Boers tref je een heel levendige directheid, waar je als 21ste eeuwer mee uit de voeten kunt. Wij hebben een vooroorlogse olieverf van hem, het huis van overopa op de plantage in Tji Boelan.

02 februari 2018 16:10
    Ik ben zeker trots op hem, ben bij mijn grootouders opgegroeid tot mijn 7e en heb veel van mijn grootvader geleerd. Ik zou héél graag een foto van het vooroorlogse schilderij willen hebben. Ook zou ik heel graag willen weten hoe u aan dit schilderij komt, bij mijn weten is hij pas in Nederland schilderijen gaan verkopen, maar wellicht is het toch al uit het ouderlijk huis verkocht. Ik heb een behoorlijk aantal werken van mijn grootvader en koop daarom normaal gesproken geen schilderijen van hem op, tenzij ik een heel enkele keer iets heel goedkoop van hem tegenkom.
    In dit geval is het extra leuk voor mij een foto te hebben daar ik niets weet van het huis van mijn overgrootvader.

02 februari 2018 16:42
    Oh sorry voor het misverstand, ik bedoelde MIJN overopa. Die woonde in dat huis in Tji Boelan bij Bandoeng.

10 februari 2018 22:04
    Ach ja, lag aan mij hoor. Laatste vraagje: Ik weet dat mijn grootvader 1x een oliverfschilderij heeft gemaakt van het huis waar zijn vriend woonde: Harry Guittet (ben niet helemaal zeker van de spelling) Ik weet niet op welke plantage hij woonde maar dat was wel in de buurt van Bandung.
    Als dit je overopa was, dan heel graag even buiten dit forum om contact...annemiekjansen@zonnet.nl

12 februari 2018 20:39
    LS,

Hartelijk dank voor alle informatie. Mijn schoonvader en zijn ouders en overgroot ouders hebben in NL indië gewoond en gewerkt.
    Ik ben zeer verguld met dit kleine noodje van dhr De Geer Boers. Staat op een mini ezel in de kast.. gewoon mooi in zijn eenvoud.

Zo heb ik ook een schilderij van Yvonne Noordam-Weygers aan de muur hangen.

Nogmaals hartelijk dank voor alle info

m.vr.gr,

Tonny