Discussie

Lokaal veilinghuis of catwiki

Gepost door Mister123 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Lokaal veilinghuis of catwiki

    11 januari 2020 23:34
    Hallo

    Puur op basis van behaalde verkoopprijs Is catwiki dan een goed verkoopkanaal voor schilderijen of kan je beter naar een (offline) veilinghuis stappen waar je dus ook niet hoeft in te staan voor verzending.

    Ik ken de minimumprijs regel bij catwiki en ik begrijp ook dat niet elk veilinghuis zomaar alles wil aanbieden maar waar zijn dus de beste resultaten te halen volgens jullie?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2020 01:00 door Mister123.
  • Re: Lokaal veilinghuis of catwiki

    26 januari 2022 23:50
    Ik raad iedereen aan om naar particuliere veilingen te gaan, en er zijn er maar weinig die niet weten wat je inbrengt en je een verkeerd advies zouden geven.

    Catawiki en BVA raad ik af. Veel van hun veilingen worden gelinkt naar bv marktplaats, en dan vaak in de verkeerde rubriek gezet.
    Zo kun je ingelijste posters van bv filmsterren als die bij beiden wordt aangeboden, terugvinden onder "klassieke schilderijen" op marktplaats, en wordt je als koper soms gek van de hoeveelheid.
    Catawiki is schriftelijk niet bereikbaar als je een klacht wilt indienen (onlangs bleken verkopers hun schilderijen zowel op de veiling als zelfstandig op marktplaats aan te bieden). Het koste me een paar uur om uit te vinden dat je alleen telefonisch contact kunt opnemen. Schriftelijk is mogelijk maar dan moet je eerst een account aanmaken!

    Catawiki is zeer snel met het dreigen met deurwaarders of het uitsluiten van kopers, en hun prijzen zijn soms veel te hoog ingeschat, en in andere gevallen wordt een veel te laag minimumbod ingezet.

    Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Derksen, Eland, Zeeuws, ACA-auctions e.a.

    Opbrengsten zullen altijd een vraag blijven. Hangt van de bieders af. Maar bij goede veilingbedrijven kan dat opgevangen worden door een minimum bedrag te kiezen. Wordt dat niet geboden, dan ben je in ieder geval je kunstwerk niet kwijt

    Hans
  • Re: Lokaal veilinghuis of catwiki

    22 januari 2023 16:34
    Maar de door jou genoemde veilingen Catawiki en bva hebben een groot publiek en dus veel kans om je werk te verkopen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2023 16:35 door gert.
  • Re: Lokaal veilinghuis of catwiki

    09 april 2023 19:07
    Niet echt, er blijft vrij veel onverkocht bij catawiki, evenals bij bva. particuliere veilinghuizen geven je bovendien duidelijkheid over wat je object is, echtheid, naam van kunstenaar indien mogelijk. Op Catawiki worden zelfs nep/vervalsingen als echt verkocht....

    Vrije verkoop via marktplaats is een optie. Het kan daar wat langer duren, maar dan is er tenminste het directe contact met de koper. Mijn koop en verkoop successen zijn allemaal via de officiele veilingen (derksen, Peerdeman, Venduhuizen) en marktplaats.
  • Re: Lokaal veilinghuis of catwiki

    03 augustus 2023 13:13
    Werk van een kunstenaar die voorkomt in de RKD database, kun je aanbieden op Kunstveiling .nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.